RECENZE: Ani skvělé herecké obsazení nezachránilo komedii Láska, svatba, zas a znova

Staří přátelé, rozhořčení ex partneři, promarněná láska a italská svatba. S tím vším se můžeme setkat v novém snímku režiséra Deana Craiga, který vyšel 10. dubna na Netflixu. Tentokrát se překvapivě nejedná o další film pro teenagery, ale o britskou romantickou komedii Love Wedding Repeat v hlavní roli s Olivií Munnovou, Eleanor Tomlinsonovou a Samem Claflinem.

Po tom, co v květnu loňského roku vydal Netflix romantickou komedii Always Be My Maybe nebo v roce 2018 film To All The Boys I‘ve Loved Before, které mě nadchly i přesto, že jsem člověk, co nemá rád přehnaně sladké předvídatelné filmy, jsem měla stejná očekávání i u Love Wedding Repeat, avšak opak byl pravdou.

Oceňuji to, že je film dějově odlišný od ostatních romantických komedií, se kterými jsem se na Netflixu doposud setkala a které jsou takzvaně „na jedno brdo“. Jen kvůli perfektnímu úsměvu Sama Claflina, na který jsem se velmi těšila, se ale na film nevyplatí dívat znova a rozhodně mě napadá mnoho lepších způsobů, jak zabít 100 minut než koukáním na frašku. Je možné, že jsem od Claflina čekala lepší herecký výkon po tom, co ztvárnil roli Willa v romantickém dramatu Než jsem tě poznala, tentokrát mi ale dech nevyrazil.

Jack (Sam Claflin) a Dina (Olivia Munn) spolu před třemi lety v Římě strávili víkend, ale ve chvíli, kdy se schylovalo k prvnímu polibku, jim Jackův přítel tento okamžik zkazil. O tři roky později se znovu setkávají na svatbě Jackovy sestry Hayley (Eleanor Tomlinson). Na svatbě se objevuje pod vlivem drog nevěstin bývalý milenec Marc (Jack Farthing) a aby Hayley zabránila Marcovi zničit jí její významný den, dá Jackovi ještě před svatební hostinou prášky na spaní, aby je přidal šílenému Marcovi do pití. Mezi svatebními hosty samozřejmě nechybí děti, které se baví tím, že zpřehází kartičky se jmény u jídelního stolu, tudíž hlava nespadne do talíře Marcovi, ale někomu jinému.

Po prvním aktu, kdy si myslíme, že je vše ztraceno, konečně přichází na scénu zápletka. Najednou vidíme, co by se stalo, kdyby se prášky na spaní dostaly k jednotlivým lidem u stolu a jak by se vyvíjel děj poté. Ve většině případů by došlo ke katastrofálním následkům, to by ale nebyla ta správná romantika, kdyby se děj nestočil ke šťastnému konci. Ve finále se dostaneme k tomu „dobrému“ scénáři, kdy je svatba zachráněna a Jack s Dinou skončí spolu.

Zjednodušeně řečeno, herci spíše připomínají šachové figurky, protože přeskakují z role do role. Vtipných pasáží, kterým bychom se měli jako u správné komedie zasmát, není mnoho a ta „pravá“ romantika nastává až na samém konci filmu, když Jack políbí Dinu, a tím celý děj také končí. Jediné, co působí ve filmu hezky a romanticky, je prostředí italského zámku, kde se celá tato komedie odehrává.

Na jednu stranu je nutné ocenit, že vás film donutí zamyslet se nad tím, že stačí jeden malý okamžik, který vám může změnit celý život, a že náhody existují. Na druhou stranu se na Netflixu určitě najde spousta lepších filmů, které obsahově odpovídají svému žánru a stojí za zhlédnutí.

Autor: Tereza Saláková
Fotografie: Netflix

Dominik Rašek