Vyhledávání

Business Camp splnil očekávání

Je sobota devět hodin ráno a já vcházím do nové supermoderní budovy přírodovědecké fakulty. Připadám si jako v kosmické lodi. Milé asistentky u prezence mi dávají na krk visačku s mým jménem a tučným nápisem „Business Camp 2013“.

business.camp2

Po vstupu do přeplněné auly hledám alespoň jedno volné místo. Nakonec se posadím mezi dva studenty. Než začne první přednáška, pročítám si program, který jsem dostala spolu s blokem u vstupu. Obsahuje deset přednášek expertů na podnikání, tři workshopy a Business Catapult, kde budou mladí podnikatelé představovat své start-up projekty skupině investorů, kterými jsou Margareta Křížová, Michael Rostock-Popal, Petr Mandelík a Rostislav Drnovský.  Těším se. V půl desáté přichází Vojtěch Bednář, aby zahájil konferenci, a pokládá zásadní otázku: Proč vůbec podnikat? „Podnikání je mnohem více, než pouhá výroba peněz, je to životní styl. Nikdy nebyla lepší doba pro podnikání, než je právě teď“, vysvětluje. Jako další vystupuje Milan Jindáček, bývalý student UP, s přednáškou s názvem „Lze konkurovat Googlu“? Se svou firmou zabývající se geoinformatikou zjistil, že to sice jde, ale hlavní je podle něj nadšení pro věc a odvaha nabízet svůj produkt jako něco výjimečného.

Největšími hvězdami konference byli bezesporu Ivo Toman a Michael Poplar Rostock. „Přišla jsem hlavně kvůli Ivo Tomanovi, protože ho znám už dlouho a chtěla jsem se s ním osobně poznat“, prohlásila například Niki z pedagogické fakulty. Přednáška charismatického Tomana byla nejen informativní, ale také velmi zábavná. Svědčí o tom i fakt, že půlka auly se při některých trefných komentářích pana Tomana neubránila výbuchům smíchu. V přednášce „Silná osobní značka jako základ úspěchu“ vyjmenoval podmínky potřebné pro úspěch v podnikání a poradil, jak si takovou silnou značku vytvořit. Základem je podle něj předvídatelnost. Jestli má podnikatel vizi, měl by se řídit „Tomanovou definicí intuice“: „Já vím, že to vím, aniž vím, proč to vím. Prostě to vím!“, smál se Toman při vysvětlování.

business.camp1

Michael Poplar Rostock vešel na pódium, rozměnil si dvoustovku na dvě stovky, a poté jednu spálil. Vskutku zajímavý začátek přednášky se skromným názvem „Jak udělat díru do světa businessu“. Rozhodnutí začít podnikat přirovnal ke skoku ze skály, o které nevíme, jak je vysoká nebo co je pod ní. Hlavními body prezentace byly vlastnosti správného šéfa, který „má být blbej“ – v tom smyslu, že ví, že na práci si má najmout odborníky. Jako další byly na programu přednášky Adama Juráka a Jindřicha Fáborského z oblasti marketingu. Od dvanácti hodin se zájemci mohli zapisovat do workshopů. Jako první začal ten s Lukášem Gregorem. Jmenoval se Metoda GTD neboli Getting Things Done. Vysvětlil organizaci práce podle známého kouče Davida Allena. Ve workshopu „Networkuj jako mistr“ nastínila Kamila Zárychtová, jak si najít ty správné kontakty, které pomohu v kariérním růstu. Poslední workshop s názvem „Etiketa v podnikání“ pod vedením Zlatko Tvrdoně se zabýval správným vystupováním ve světě businessu.  Po obědě následovala prezentace Moniky Klusové, „Jak vytvořit svůj „dream team“. Název byl možná trochu zavádějící, protože dream team podle samotné přednášející vytvořit nejde a vždy je co zlepšovat. Po zajímavé přednášce Margarety Křížové na téma „Typické chyby v začátcích aneb jak neodradit investora“ následoval Business Catapult.   Business Campu se zúčastnilo kolem 180 zájemců o podnikání. Pro začínající podnikatele byla konference jistě velmi přínosná. Na přednášejících bylo vidět, že opravdu ví, o čem mluví a umějí to prodat zajímavým způsobem. Zúčastněným se konference také líbila. „Mám svoji firmu a přišel jsem, abych se dozvěděl více informací, jak vylepšit její řízení. Konference splnila má očekávání“, řekl podnikatel Michal Mucha. Vědeckotechnický park UP se s konferencí skvěle vypořádal a lze jen doufat, že podobných akcí bude víc.

autorka: Jana Mikesková

foto: organizátoři akce