RECENZE: V hlavní roli DC Comics

Milovníci DC Comics jásají, do kin v těchto dnech zamířil další úžasný snímek nabitý akcí, humorem, ale i špetkou romantiky – Liga spravedlnosti (Justice league). Spojení několika hrdinů dohromady funguje jako skvělé lákadlo. Možná to ale až moc nápadně připomíná začátky Avengers od Marvela.

Na půlnoční premiéru nového filmu jsem vyrazila poprvé a nebyla jsem sama, šla se mnou i moje kamarádka. Popcorn a nachos jako základ a mohly jsme vyrazit na úžasné dobrodružství s Ligou spravedlnosti.

Já, jako nadšenec spíše do filmů od Marvela než od DC Comics, jsem byla lehce skeptická, ale naprosto mě to uchvátilo. Ve filmu vážně nechybělo nic, od začátku do konce jsem se bavila a ani v jednu v noci jsem neměla potřebu si v kině ustlat a dát si dvacet. Film měl náboj a já jsem na plátno koukala jako malá holka při sledování My Little Pony. Nechybí ani scény na odreagování a zasmání. Mladičký Flash ví, jak pobavit publikum, jeho zkušenější kolegové Batman a Aquaman se zase umí zapsat do dívčích srdcí, hlavně bez trička. Scény plné smíchu ale střídaly i takové, při kterých jsem měla husí kůži a nebyla jsem daleko od toho, aby mi ukápla slzička. Ale u které scény raději neprozradím, nechceme přeci žádný spoiler.

Snad jedinou výhradu, kterou bych měla, je to, že mi film v mnoha ohledech připomíná Avengers. Nevím, zda je to tím, že Marvel je pro mně srdcová záležitost, nebo to tak opravdu je. Spojení zdánlivě nespojitelných lidí se superschopnostmi v boji za lidskou rasu. Možná trochu kopie.

Možná by se hodilo lehké nastínění děje, kdybyste se rozhodli do kina vypravit, ať víte, na co vlastně jdete. Po smrti Supermana (Batman vs. Superman) lidé truchlí a rozrůstá se zločin, ale to není tak hrozné, jako to, co má teprve přijít. Bruce Wayne alias Batman (Ben Affleck), přijde na to, že se schyluje k invazi na Zemi a ví, že sám jí zabránit nemůže. Proto se snaží dát dohromady tým, který by měl v boji s mimozemským nepřítelem alespoň nějakou šanci.

První členkou týmu je Wonder Woman (Gal Gadot), která patří do kmene Amazonek. Ty už o hrozbě ví a snaží se varovat právě Wonder Woman. Dalším členen je mladý Barry Allen (Ezra Miller), který obléká červený kostým a díky své rychlosti si nechává říkat Flash. Postupně je v Batmanově týmu celkem 5 superhrdinů. Po nějaké době se k nim přidává i samotný Aquaman (Jason Momoa) a Cyborg (Ray Fisher). Společně se snaží porazit nepřítele a – samozřejmě jak jinak – zachránit lidstvo.

Jak dopadne tato nevšední směsice hrdinů? Opravdu je to jen kopie filmů od Marvela nebo originální počin DC Comics? Na to se budete muset podívat sami. Určitě nebudete zklamáni.

Film můžete vidět například v Premiere Cinemas v Šantovce. Přesné termíny projekce tohoto snímku najdete zde

Gabriela Sýkorová