RECENZE: Film Všechno nejhorší není zase tak hrozný

Horory a mysteriózní thrillery jsou v dnešní době velmi oblíbené. V podzimním období se navíc přímo nabízí jít na něco tajuplného a strašidelného. Proto mezi připravovanými novinkami nesměl chybět „horor“ Všechno nejhorší, kterého se ujal režisér Paranormálních aktivit Christopher Landon.

Jak si možná mnozí všimli, většina dnešních hororů je zpatlanina strachu s kapkou humoru a občas se objeví pár lekaček. Opravdoví hororoví fanoušci si tak nepřijdou na své ani v případě filmu Všechno nejhorší. Snímek je jakousi kombinací Vřískotu a Na hraně zítřka. Ačkoliv se opravdu nejedná o velmi strašidelný horor, u filmu se zasmějete a občas i dokonce leknete.

Na začátku příběhu se seznámíme s vysokoškolačkou Tree, která nemá zrovna dobré ráno. Probudí se na koleji u neznámého kluka, bolí ji hlava jako střep a volá jí táta, který ji chce popřát k narozeninám, které tak strašně moc nesnáší. Dále příběh pokračuje několika událostmi, díky kterým si uděláte o Tree jasný obrázek. Je to mrcha, která nemá nikdy dost.

Příběh začne nabírat na obrátkách, když se na scéně objeví neznámý útočník s maskou strašidelného dítěte a Tree zabije. Ta se neprobudí v nemocnici, ale opět v pokoji na koleji u neznámého kluka. Nechápe, co se to děje a myslí si, že má déjà vu. To ale ještě netuší, kolikrát se její narozeninový den bude opakovat a na kolik způsobů ji vrah zabije. Na můj vkus až na moc způsobů. Zbytek filmu se Tree všemi možnými prostředky snaží zjistit, kdo je onen vrah. Během toho se začne měnit na hodnou holku a dokonce si najde kluka. Že by změna k lepšímu?

Snímek velmi zřetelně okopíroval koncept opakování jednoho konkrétního dne. To už diváci mohli vidět ve filmu Na hraně zítřka či Na Hromnice o den více. Tento námět je bezesporu dobrý, a tak ho režiséři po celém světě omílají stále dokola. Otázkou je, jestli toho už není trochu moc. Další otřepanou klasikou je maska dítěte, která až příliš připomíná film Vřískot. Tento kultovní film určitě všichni znáte a je pravda, že ho máloco předčí. Je to přece hororová klasika. V případě Všechno nejhorší tomu není jinak, i když se režisér snažil, jak mohl.

Celkový dojem z filmu je i přes jedno veliké klišé velmi dobrý. Ačkoliv je tam několik scén velmi přehnaných a nereálných, odhalení vraha je jedním velkým překvapením. Ze snímku lze jasně poznat, jaký je americký vysokoškolský život, a že se dá v případě Tree změnit k lepšímu. Plusové body také musím dát za velmi strašidelnou masku dítěte, která mě bude děsit ještě několik nocí.

Jestli jste fanoušci oddechových „hororů“ u kterých se zasmějete a i pobrečíte, tak vám tento snímek vřele doporučuji. Je to průměrný film s velmi napínavým příběhem a ještě napínavějším koncem. Nečekejte ale žádný krvák anebo film á la To od Stephena Kinga. I přesto se většina z vás určitě pobaví.

Hodnocení: 60%

Film můžete vidět například v Premiere Cinemas v Šantovce. Přesné termíny projekce tohoto snímku najdete zde