RECENZE: Laskavostí to jen začíná. Budete se bát i smát

Každá je jiná, každá má tajemství. Některá tajemství ale znát raději nechcete. Vyberte si mezi vlastní zvědavostí a bezpečím domova… Přesně tak by se totiž dal shrnout i nový snímek Nebezpečná laskavost, který právě dorazil do kin.

Stephanie (Anna Kendrick) je vlogerka na serveru pro maminky, ke všem vřelá, vstřícná a otevřená. Pravidelně a skvěle vaří, dává na svého syna v každém případě pozor, a hlavně: všechno má vždycky pod kontrolou. Emily (Blake Lively) je přesný opak. Úspěšná, sebevědomá, dokonalá a ta, kterou ostatní matky dětí ze školy nemusí. Martini si dopřává hned po vyzvednutí syna ze školy a mnohá její tajemství neodhalil ani její vlastní manžel. Mohou být tyhle dvě ženy vůbec kamarádkami?

Jednoho dne už poněkolikáté požádá Emily Stephanie, aby vyzvedla jejího syna ze školy. Jenže tím se rozjede kolotoč nevysvětlitelných činů. Proč najednou nebere Emily telefon a v práci si ostatní myslí, že odletěla do Miami? Kolik toho ví její manžel a nemůže mít v jejím zmizení prsty? A co je pravdy na tvrzení malého Nickyho, že svou mámu viděl za školním plotem?

Snímek mi svým dějem přišel až zamotaný, ale právě ve své komplikovanosti nakonec dávalo všechno smysl. Režisér Paul Feig si nemohl vybrat pro hlavní představitelky vhodnější herečky. Blake Lively i Anna Kendrick působily na plátně jako dokonalé protiklady a zároveň to vypadalo, že jim role psala autorka knihy přímo na tělo. U tohoto filmu mě příjemně překvapila také hudba. Jedná se tady sice o okrajovou záležitost, ale u všech písní ve filmu bylo poznat, že si na nich dali tvůrci záležet. Převážně francouzská hudba totiž skvěle doplňovala každý moment.

Jako žánr snímku je uváděn thriller a skutečně se můžete místy bát, ale nechybí ani vtipné momenty, u kterých se budete opravdu nahlas smát. Mohlo by se zdát, že je snímek určený převážně ženám, myslím ale, že své si najde i mužské osazenstvo. Nedoporučuji vám ovšem na film chodit s těžkou hlavou či po náročném dni, leckteré momenty by vám mohly uniknout.

Film můžete vidět například v Premiere Cinemas v Šantovce. Přesné termíny projekce naleznete na webových stránkách.

Lýdie Hájovská

Studentka pavědního oboru Žurnalistika na Univerzitě Palackého. Kromě Heleny v krabici činná také na serveru DobryZpravy.cz. Svou upřímnost a tvrdohlavost někteří (k její nelibosti) zaměňují za drzost. Směje se i vtipům, které ostatním vtipné nepřipadají.