RECENZE: Lahodně s Ellou a přáteli lahodí nejen chuťovým buňkám, ale i zraku

Lahodně s Ellou a přáteli je už v pořadí třetí kniha britské kuchařky Elly Mills (předchozí knihy vycházely pod jejím rodným příjmením Woodward). Že je o její veganské recepty ve světě stále větší zájem, dokazují nejen prodané výtisky jejích knih, ale i přes milion sledujících na Instagramu.

Když se mi kuchařka dostala do ruky, první věc, která mě zaujala, byly krásné fotky jídel. Sama autorka v úvodu knihy popisuje, že jí nejde o to, aby někoho přesvědčila k veganství. Ona sama se takto začala stravovat kvůli své vzácné nemoci, a tak spíše chce, aby se její čtenáři cítili ve svých tělech dobře. Pokud sama nabízí nějakému skeptikovi jídlo, dbá také na vizuální stránku, a proto i její fotografie pokrmů vypadají tak, jak vypadají. Já jsem zkusila receptů hned několik a určitě nejsem u konce. Momentálně jsem ve fázi nadšení z nových chutí, které mi přináší nové kombinace dávno známých surovin.

Nejdříve jsem vyzkoušela Smoothie z lesního ovoce. Byla sice sobota, ale stejně jsem ráno měla naspěch, a tak jsem si řekla, že tato rychlá snídaně by mohla být tím pravým pro ukvapený začátek dne. Rozmixovala jsem tedy potřebné ingredience a nalila výsledek do půllitrové sklenice. Místo kupovaného lesního ovoce jsem použila vlastnoručně natrhané borůvky, které jsme v létě doma zamrazili, takže tím u mě smoothie ještě stouplo. A jak to dopadlo? Může to znít jako klišé, ale nakonec jsem byla až „přejedená“, svou snídani jsem tedy ani nedopila. Navíc mě skutečně nabudila a měla jsem energii na celé dopoledne.

Dalším receptem byly Fazolové lusky na rajčatech. Toto je jednoduchý recept, který jsem využila na večeři, větší porci také na oběd, a od té doby si jej alespoň jednou za čas udělám. Je to přesně ten recept, kdy víte, jak chutnají rajčata samotná a jak samotné fazolové lusky, ale nakonec vás kombinace obojího mile překvapí. Mým zatím posledním vyzkoušeným receptem byl Karamelizovaný banán. Jednoduchost na medu, která ozvláštní každou ovesnou kaši či lívance.

Recepty v kuchařce nejsou složité, zvládne je každý, a Ella navíc u každého receptu popisuje, k jaké příloze se jídlo hodí či naopak. Jediná potíž by u slintajícího čtenáře mohla nastat v momentě shánění ingrediencí pro přípravu jídla. Pokud bydlíte na malé vesnici, asi těžko seženete v jediné samoobsluze kokosové mléko. Musíte prostě vědět, do kterého obchodu zajít. Kuchařku doporučuji všem, kteří rádi zkoušejí nové recepty, rádi objevují nové chutě, chtějí začít vařit zdravěji a hledají inspiraci.

Lýdie Hájovská

Studentka pavědního oboru Žurnalistika na Univerzitě Palackého. Kromě Heleny v krabici činná také na serveru DobryZpravy.cz. Svou upřímnost a tvrdohlavost někteří (k její nelibosti) zaměňují za drzost. Směje se i vtipům, které ostatním vtipné nepřipadají.