RECENZE: Kniha, která dokáže zlepšit den

Znáte to, občas přijde den, kdy se vám zdá, že se vám nic nedaří a že už to snad ani nemůže být horší. A právě to je ta pravá chvíle, kdy člověk může sáhnout po knize s příhodným názvem – Všechno zlé je pro něco dobré, a zlepšit si tak během několika minut náladu.

Tato na první pohled malá, roztomilá knížka je plná citátů slavných i méně slavných osobností, logicky tedy nemá pouze jednoho jediného autora, ale je jich hned několik. V knize jsou citáty od Williama Shakespeara, Winstona Churchilla nebo Walta Disneyho a spousty dalších slavných osobností. Známými jmény se to zkrátka jen hemží. Výjimkou jsou pak citáty, které svého autora nemají, a jsou to přesně taková ta lidová rčení, říkanky či moudra, které jsou předávány z generaci na generaci, a i když jsou stará, stále jsou naprosto pravdivá a vystihující.

V knize nenaleznete žádný strhující děj či akčního hrdinu nebo hrdinku, ale spoustu krátkých citátů, které jsou doslova nabité pozitivní energií, a jak prozrazuje název knihy, snaží se najít na špatných věcech vždy něco dobrého. Nejedná se o přehnaně motivační citáty, kterých je na sociálních sítích, v knihách, či kdekoliv jinde velká spousta, ale jedná se opravdu o krátké upřímné věty, které mohou zahnat chmury ve špatných dnech.

Já osobně doporučuji nečíst celou knihu najednou, ale pokaždé ji pouze prolistovat a přečíst si citátů a rčení pouze pár, třeba klidně jen dvě. Protože číst celou knihu najednou by taková zábava být nemusela a ve výsledku byste z toho nic neměli. Kniha má být opravdu jen příjemným společníkem k oddechu, který vás inspiruje. Koneckonců každá minuta má jen 60 sekund (jak také naleznete uvnitř) a čtení tak může být pomyslným pomocníkem k tomu, abyste ve svém životě nalezli v „černých“, zamračených dnech tu „světlou“, usměvavou stranu.

Proto se nenechte odradit, že se nejedná o klasickou knihu s příběhem, tato vás „donutí“ se zamyslet. A nejen, že vám může vylepšit den, ale může vás inspirovat k tomu vidět svět barevně. Taktéž může posloužit k příjemné relaxaci v dnešní uspěchané době.

Petra Hanusová

Mám ráda dobré knížky a k tomu ještě lepší víno. A sem tam i něco zajímavého napíšu, třeba o módě nebo kultuře, protože to mě baví!