RECENZE: I móda může být zábava

Máte vlastní styl, čtete každé vydání Vogue, a přesto Vám něco chybí? Poté je kniha Móda, kompletní obrazový průvodce světem stylu od Karen Homer tím pravým ořechovým. Nabízí totiž historický vývoj módy, různé střihy oblečení nebo čtenáře může upoutat vzorkovníkem barev.

Na první pohled celá kniha působí jako nudná záležitost. Stačila ale první stránka, aby mě pohltila. První, čeho si všimnete, jsou ilustrace. Podílelo se na nich několik desítek autorů a jak sám podtitul napovídá, prostupují celou publikací. Právě podobné obrazy, jaké jsou v knize, malují nebo kreslí sami návrháři při zhotovování svých modelů, což akorát podtrhuje atmosféru při čtení.

Karen provází čtenáře různými aspekty módy, které jsou rozdělené do kapitol. Málokdo by od tohoto průvodce čekal takový záběr, jenž poskytuje. Zabývá se látkami, etickou módou i třeba recyklací. Popisuje módní dekády a jejich zásadní body. Samozřejmě zmiňuje módní značky a návrháře. V knize se nachází ale i pasáže, které člověka dokáží příjemně překvapit. Mezi ně patří třeba popis módního cyklu nebo seznam webových stránek, na kterých můžete značkové kousky koupit až se 75% slevou. Karen nevynechává ani persony, které hýbaly módním světem v průběhu dekád.

Tento průvodce čtenáři opravdu rozšíří obzory a zároveň je čtivý. Skvěle ho pak doplňují již zmíněné ilustrace. Celkově mě kniha překvapila svým obsahem, ale i formou, která vás chytne a pustí až na poslední stránce. Začátečníkům, ale i v módě sběhlým jedincům rozšíří obzory. Vyvážená dávka textu a ilustrací je skvělou volbou i pro antiknihomoly. Za mě jí nemám co vytknout. Móda, kompletní obrazový průvodce světem stylu je zkrátka pětihvězdičkovou záležitostí.

Karen Homer žije na volné noze. Přispívá články do britského deníku The Guardian o jídle a módě. Móda je její poslední kniha zabývající se stylem, předchozí knihy Things a Woman Should Know About Style, Things a Woman Should Know About Shoes a Well-Dress Lady's Pocket Guide bohužel nejsou v češtině dostupné. Dále se Karen zabývá módními ikonami, jako byla Marylin Monroe nebo Audrey Hepburn.

Knihu si můžete zakoupit například zde.

Markéta Jasanská

Studentka pavěd jako je žurnalistika a česká filologie. Nemá ráda sport, davy, většinu politiků, špatnou hudbu a namyšlence.