Recenze: Hrdinové na scéně aneb Avengers opět v akci

Jednoznačně nejočekávanější film od Marvelu na rok 2018. Představuji vám Avengers: Infinity war. Nový snímek je plný akčních scén, u kterých se vám zježí chlupy na rukou. Plný vtipů, kdy se málem smíchy počuráte, ale nechybí ani scény, kdy vám ukápne nejedna slzička. Je výsledek stejně dobrý, ne-li lepší, než očekávání?

Ještě před tím, než jsem na film šla, byla jsem lehce skeptická. Jsem velký milovník filmů od Marvelu, jak například Capitana Americy, tak i teď nejnovějšího přírůstku do Avengers family Black Pantera, ale moc jsem si neuměla představit, jak v jednom filmu bude přes dvanáct superhrdinů, a to jsem počítala jen ty nejhlavnější. Díky, nebo spíše kvůli tomu se na každého dostane opravdu málo. Thor s Iron Manem jsou ještě šťastlivci, ale takový Captain America nebo Black Panter jsou na tom už poměrně hůře a je jim věnována opravdu malá část filmu.

Po shlédnutí traileru jsem byla dost zmatená, jak se scény s různými hrdiny strašně rychle měnily a já musela být ve střehu více než obvykle. Rozhodně je tento snímek určený mnohem více pro skalní fanoušky, kteří jsou příznivci Marvelu už od prvních filmů. Množství postav a celková propojenost všech Marvel filmů je zde zásadní. Tím však neodrazuji o něco menší příznivce, tenhle snímek by měl vidět snad každý nadšenec sci-fi filmů.

Už od první scény jsem měla husí kůži. Nejspíš kvůli tomu, že právě v této scéně umírá hned první z hlavních postav z rukou hlavního záporáka Thanose. Thor, který se boje účastní také, své první setkání s Thanosem přežije jen díky Strážcům galaxie, kteří ho „omylem“ zachrání. Po srdcervoucí scéně tak hned přijde odlehčení v podobě vtipů od Strážců. V žádné jiné marvelovce se tolik pozornosti nevěnuje samotnému padouchovi. Nejvíce pozornosti měl vždy Loki, to se teď mění a padoušskou jedničkou se stává právě Thanos.

Thanos má za cíl získat šest Kamenů nekonečna, které jsou rozmístěny v různých koutech vesmíru, a s jejich pomocí dát vesmír do rovnováhy, což v Thanosově případě znamená vyhubení půlky vesmíru. Dva z Kamenů jsou na Zemi. Jeden stráží Doctor Strange a další je součástí Visiona.

„Základní“ Avengers jsou různě roztroušeni po světě, vlastně po vesmíru. Iron Man se nebaví s Capitanem Americou, Hulk je ve vesmíru s Thorem, Scarlet Witch je s Visionem ve Skotsku. Když ale postupně zjišťují, že svět je potřeba znovu zachránit, každý se snaží přispět a jakékoliv spory jdou stranou. Dočkáme se neočekávaných spoluprací, třeba Doctora Strange, Iron Mana a nejmladšího Avengera Spidermana. Další „partou“ se stává Thor se Strážci Galaxie. Captain America bojuje po boku nejen starých známých, ale i po boku Black Pantera.

Thanos postupně získává Kameny nekonečna a už mu zbývá pouze kámen od Visiona. Ten se společně s většinou hrdinů přesouvá do Wakandy, protože pouze tam jsou schopni, díky své technice, kámen z Visiona vyjmout a zničit. Ale ani vyspělé technologie Wakanďanů Thanosovi v příchodu nezabrání. A začíná finální bitva první části závěrečné filmové dvojice o nejmocnějších hrdinech světa.

Na pokračování si budeme muset počkat do jara příštího roku. Ale vy už teď můžete jít například do Premiere Cinemas v Šantovce, abyste se dozvěděli, jak bitva ve Wakandě dopadne. A doporučení na závěr, počkejte si až na úplný konec, o potitulkovou scénu nás tvůrci neochudili ani tentokrát.

Gabriela Sýkorová

Studentka žurnalistiky. Totální milovník jídla a kafe. Hrozný nadšenec do filmů a seriálů.