RECENZE: Hráči se smrtí čelí nejen smrti

Pro všechny nadšence posmrtného života a mysteriózna máme dobrou zprávu. V kinech se objevil nový thriller Hráči se smrtí. Jedná se o remake stejnojmenného filmu z roku 1990 a ujal se ho režisér snímku Muži, kteří nenávidí ženy Niels Arden Oplev.

O životě po smrti se toho moc neví. Lidé, kteří prožili klinickou smrt, tvrdí, že viděli bílé světlo či anděly. Je to opravdu tak, anebo je to výmysl? Tomu a mnohému dalšímu se snaží nahlédnout pod pokličku film Hráči se smrtí. Jedná se o sci-fi a thriller v jednom, tím pádem realita bude asi někde úplně jinde, i tak si ale můžeme udělat přibližnou představu o tom, jak to asi chodí.

Na začátku filmu poznáváme skupinku studentů medicíny, kteří se snaží zuby nehty udržet ve svém oboru. Jedna z nich, Courtney, se rozhodne udělat menší experiment. Chce zjistit, zda existuje život po smrti. S pomocí ostatních se dostane do stavu klinické smrti, díky které se pokusí tuto záludnou otázku zodpovědět. Dále příběh pokračuje dalšími a dalšími pokusy, ve kterých se zbylí studenti podrobí stejnému testu.

Příběh začne nabírat na obrátkách ve chvíli, kdy se vysokoškolákům zjevují podivné věci, které si nedokážou vysvětlit. Jejich vidiny se pomalu zhoršují a uvědomí si, že experiment byl možná trochu nebezpečný a že na to časem doplatí. Ještě aby ne, když si zahrávají se samotnou smrtí. Dokážou napravit své staré hříchy a zachránit tak sebe i ostatní před následky, které si sami způsobili?

Celkový dojem z filmu je smíšený. Koncept života po smrti je skvělý nápad, horší je pak zpracování. Snímek je slátanina hororu, dramatu, thrilleru a sci-fi. To už je na můj vkus trošku moc. Neustále se střídající drama a hororové scény ve mně vyvolávají chaos. Na druhou stranu musím pochválit skvělé herecké výkony a atmosféru filmu. Pravdou je, že jsem po skončení cítila divné mrazení.

Pokud jste fanoušci posmrtného života s kapkou sci-fi a mysteriózna, tak by se vám snímek mohl líbit. Pro mě je to ale průměrný film, který možná někoho ze začátku nadchne, ale nakonec nepřekvapí. Navíc je těžko určitelné, o jaký žánr se vlastně jedná. Já osobně bych film popsala jako thriller s dost výraznými hororovými prvky.

Hodnocení: 50 %

Film můžete vidět například v Premiere Cinemas v Šantovce. Přesné termíny projekce najdete zde