RECENZE: Dokonalá přítelkyně dostane svým mistrovským plánem kohokoli – i Vás!

Kniha Dokonalá přítelkyně je plná neočekávaných zvratů, zápletka je promyšlená do nejmenších detailů a povaha hlavních postav je tak věrohodně vykreslená, až z toho zůstává rozum stát. To vše je skvělou ukázkou toho, jak může láska a zlomené srdce až vražedně pohnout lidskou podstatou. V thriller příběhu od Karen Hamilton vás toho ale čeká ještě mnohem víc!

Karen Hamilton je britská autorka a se svou rodinou nyní žije v Hampshire. Kniha Dokonalá přítelkyně je její prvotinou. Jako pozadí psychologického thrilleru použila Karen prostředí svého pracoviště – dlouhou dobu pracovala jako letuška. Dívka jménem Juliette Priceová se snaží získat zpět svého přítele, který se s ní před půl rokem rozešel. Je připravena překonat všechny překážky, které se jí připletou do cesty, jen aby mohla žít dokonalý život se svým drahým Nathanem. Má dokonale promyšlený plán, jak Nata přinutit, aby si uvědomil, že ji stále miluje a vzal ji zpátky. Jak daleko je ale žena se zlomeným srdcem opravdu schopná zajít? A jak velký musí být blázen, aby stále doufala, že to všechno je jí souzeno osudem a že ať se stane cokoliv, musí Nata mít?

Co se týče vzhledu knihy, musím říct, že mě obálka příliš nezaujala. Jistě, odhaluje prostředí a částečně i atmosféru celého příběhu, ale zároveň působí tak nějak lacině, nepoutavě. Ovšem jakmile přecházíme k hodnocení obsahu knihy, to je úplně něco jiného. Kniha je napínavá opravdu už od začátku. Přečtenou jsem ji měla za necelé dva dny, i když má něco přes čtyři sta stránek. Vykreslení hlavní postavy je opravdu velice zdařilé. Opuštěná, odhodlaná a chvílemi až psychicky narušeně působící Juliette se dostane čtenáři pod kůži hned během prvních pár kapitol. Pak už můžete jen s napětím očekávat, jak se dál příběh více a více zamotá. Přesto zůstává dějová linka přehledná, stoupá jen napětí a v závěru knihy už ani nevěříte, že k něčemu takovému opravdu došlo. Rozuzlení knihy mi ovšem přijde příliš málo rozvedené, řekla bych, že příběh není tak úplně dotažený, ale možná to je právě účelem, donutit čtenáře, aby prahl po pokračování a kniha mu nedala několik dalších týdnů spát.

Oficiální hodnocení za mě samotnou je 80 % a k tomu doporučení abyste si knihu přečetli a udělali si na ni vlastní názor. Stojí to za to.

Nikola Suchová

Ahoj! Jsem Niki (nebo Nikol, to je jedno), jsem z Kolína a jsem trochu podivínka. Ráda zpívám, tančím, kreslím, peču, prostě všelijak tvořím. Jinak jsem hrozný trémista a prokrastinátor. Asi jako někdy každý. ;)