Vyhledávání

Moravské divadlo mělo zmatek v organizaci Baletních dnů

Poslední listopadový víkend pořádalo olomoucké Moravské divadlo již třetí ročník mezinárodního festivalu Ballet Days III Olomouc. Letos se do Olomouce sjeli baletní umělci z Německa, Polska, Maďarska a samozřejmě České republiky. Součástí festivalu byla i soutěž Ballet Grand Prix Award, které se zúčastnilo přibližně třicet soutěžících.

V sobotu odpoledne proběhlo základní rozřazení, při kterém se do finále Grand Prix Award dostalo 13 soutěžících. Festival se otevřel německou inscenací Closer, doprovázenou živou hrou na klavír. Nejimpulzivnější choreografie předvedlo maďarské duo ve Way of Words a Point. Pražský komorní balet zatancoval Tobě ztracena a večer se uzavřel polskou inscenací Constrast.

V nedělním večeru se nám předvedli první sólisté Národního divadla v Praze Nikola Katsapov Márová a Michal Štípa vpředstaveních Spartakus a Empty Title. Dále vystoupila Monica Fotescou a choreografii Point zopakovalo maďarské duo Bajari Levente a Krisztina Pazar. Na prvních místech se nakonec umístili za kategorii Junior duo Kristýna Kornová a Kryštof Šimek s moderní choreografií Twins, za kategorii Senior duo Kateřina Plachá a Ondřej Vinklát s klasikou Les Papillons. Vítězové dostali jako cenu mimo jiné i tisíc euro.

Nezvládnutá organizace

Přestože ředitel festivalu Jiří Martinák měl organizaci na starost již potřetí, bylo znát, že ji místy nezvládal. Organizátoři jako by zapomněli na dva své hosty, a to na první sólisty Národního divadla v Praze Nikolu Márovou a Michala Štípu, kteří nebyli vůbec uvedení v programu. Na internetových stránkách festivalu se objevili na poslední chvíli. Organizátoři je tam navíc špatně představili, na chyby je musel Michal Štípa upozornit. „Přijeli jsme sem na devátou ráno, kdy měl začít program. Tady nám sdělili, že se začíná až v jednu hodinu,“ dává další příklad zmatku v organizaci Nikola Márová. „Ráno nám řekli, že když už jsme tady, tak nás dají do poroty,“ doplňuje ji Michal Štípa, který si nedokáže vysvětlit, jak na ně mohli zapomenout, protože jejich účast v porotě i na festivalu prý byla jasně domluvená. „Nakonec ze mě udělali ještě předsedu poroty,“ dodává, ačkoli předsedou měl podle programu být Tamás Solymosi.

Sám Jiří Martinák hodnotí letošní festival jako úspěšný, je rád, že se divákům mohla představit česká a evropská baletní špička a že i soutěž měla tak vysokou úroveň. Náhlé změny v programu osvětluje tím, že se do poslední chvíle nevědělo, zda Národní divadlo své dva první sólisty uvolní.

Foto: www.baletnidnyolomouc.cz

[gallery link="file"]