Vyhledávání

Komfort na trati aneb pár slov k TDN, tdn...

Když na u nás na koleje najely vlaky soukromých dopravců, říkal jsem si, že konkurenční prostředí by konečně mohlo udělat něco s (ne)kvalitou místní železniční přepravy. Jaké bylo moje zklamání, když jsem zjistil, že tratě obsluhované novými vozidly jsou prakticky mimo možnosti mého využití. Jednak by si svezení do Olomouce vyžádalo přestup navíc a vůbec bych neušetřil. Hlavně ale vozím psa, kterého do kabelky prostě nedám. A taky teda běžně nenosím kabelku…

Je fakt, že určitý pokrok musím Českým drahám přiznat. Slyšel jsem, že před třiceti lety trvala cesta na trase Praha – Valmez kolem šesti hodin. Tady jde jasně vidět progres. Lidi běžně stávali na chodbách i záchodech. Poslední dobou stojíme dost často jen na chodbách. Doslova cituji pamětníky, když uvádím, že stáli na jedné noze. Podotýkám, že nešlo o tichou vzpomínku na Terryho Foxe, ale ten samý šestihodinový úlet, nebo výlet... Představy o čistotě má taky každý individuální, já kupříkladu příliš neoceňuju všudypřítomný odér moči. Nevím, asi je to bonus pro ty, co nemohou sedět v kupé a doufat tak ve smrduté spolucestující.

 Tdn, tdn...

Tdn, tdn...

Asi jsem zhýčkaný. Co bych taky chtěl za 65 korun, že jo.  Vzpomínám, že vlastník jedné z dopravních společností prohlásil, že nejvíc prodělává prázdná sedačka. U státního podniku šli dál. Nejvíc totiž evidentně prodělává jakékoliv místo ve vlaku, kde není přítomna lidská tkáň. Aby byl komfort cestujících maximální, okna už dávno nejsou k otevírání. Klimatizácia by totiž bola neúčinná! A že se jí to účinkuje. V létě je to při 40 stupních Celsia „úplně o zmrznutí“.

Možná by stálo za to zvážit, jaký vliv na počty cestujících mají určité dny v týdnu. Namátkou bych testoval neděli, čtvrtek a pátek. Jako cíl doporučuju mezinárodní rychlíky, které k nám vozí spousty studentů z Asie (viz. Košičan). Velkou výhodou vlaku by pak údajně měl být i fakt, že existuje možnost posílit spoj dalšími vozy. Stálo by za pokus tuto skutečnost zohlednit. Do průzkumu by se mohl zapojit i Dopravní podnik města Olomouce, jehož tramvaje jsou v návaznosti na zmíněné spoje vždy ideálně kapacitně dostačující. Kolikrát jsou pak řidiči MHD schopni zavřít dveře i napoprvé... No a stěžování už by taky stačilo. Musím na vlak!

Pozn.: Mimořádně trefný a třeskutě vtipný odkaz na jeden ze světových kontinentů byl použit se souhlasem jeho domnělé autorky Ivany Procházkové. Děkujeme.