Vyhledávání

Fejeton ze studny: Kampaň za skutečnou krásu

Přinášíme další fejeton z pera Jana Studničky, autora oblíbené Kolejní otupělosti, tentokrát na ošemetné téma pravé ženské krásy.

Společnost Dove, jedno z velkých zvířat na poli kosmetiky, vyhlásila před čtyřmi lety tak zvanou ,,Kampaň za skutečnou krásu“. Jejich TV spoty se hemží baculkami, které jsou na svou postavu hrdé, dívkami, které jsou spokojeny s bambilionem pih rozesetým po tváři, anorektičkami netrpícími představou nadváhy a dalšími a dalšími…

Je to hezká, ale úplně marná myšlenka. Dům, který vystavíte na špatných základech, nemůže držet. Těmi základy mám na mysli absolutní nedůvěru v upřímnost Kampaně. Jak můžeme věřit společnosti, která spadá pod mateřskou firmu Unilever. Unilever má na triku kromě Dove a spousty jiných značek třeba Axe. Zajímalo by mě, kolik těch andělů, jež podlehnou, by se vyjímalo v ,,Kampani za skutečnou krásu“.

A když jsme si vysvětlili, že Dove to nemyslí vážně, vybodněme se na to taky. Přestaňme být pokrytečtí. Uznejme, že se nám ta holka na obálce Maximu hrozně líbí. Uznejme, že se nám líbí modelky, herečky, všechny ty dívky, na které se podíváme, a celý svět jim padá do výstřihu. Volejme třikrát ano prsním implantátům, peroxidům ve vlasech, kolagenovým injekcím, liposukcím, vyoperovaným žebrům i tomu zpropadenému Photoshopu.

Chceme je vidět v klubu, chceme je potkávat na ulici, chceme, aby se na nás usmívaly v obchodech, protože když se vracíme z nepovedeného zápočtu, svět je ihned o trochu hezčí a příjemnější místo k žití. Sbalená kráska jako vystřižená z Playboye je pro obyčejného kluka něco jako… Výhra v loterii, udělané přijímačky nebo vyhraná bitka.

A ještě než mě ukamenujete, dámy, - bez černé není bílá, bez zla dobro, bez průměrnosti krása. Není kouzelné, že si váš kluk zvolil vás, a ne nějakou tu „vystajlovanou bloncku“ z Elle? Tím se dostáváme k jádru věci.

Sebevědomí nemá něžnému pohlaví dodávat Dove, ale my, muži. Nebuďme líní a ukažme našim holkám, že ony jsou ty krásné a proto jsme s nimi. Nenechávejme naši práci na marketingových kouzelnících vysokorozpočtových společností. Ony musí vědět, že jsou roztomilé, sladké, krásné, nádherné, příjemné na oko i na omak, chytré, zábavné, dobré v posteli, mají dokonalou postavu, ten správný zadek a prsa tak akorát. Že všechny ty zářivé blondýny, ohnivé zrzky a tajemné tmavovlásky, které chodí s námi jsou ještě výjimečnější než ta typka z posledního čísla Esquire, strana 34.

Kdyby byly všude jen dámy z ,,Kampaně za skutečnou krásu“, všechny dívky by byly průměrné. My chceme, aby se s námi ženy cítily výjimečně. Ale jestli si to dámy nepřejí, tak teď beru do ruky mobil a posílám třicetikorunovou SMSku pro Kampaň.

Jejich věc.

 

Jan Studnička