JsmeMarketing: konečně trocha praxe

Denisa Gumbírová

Autor: Denisa Gumbírová
Datum

JsmeMarketing je na univerzitní prostředí až neuvěřitelně praktický projekt. Pod záštitou Vědeckotechnického parku UP a vedením odborníka na internetový marketing Jindřicha Fáborského učí studenty, jak využívat sociální sítě pro marketingové účely a flexibilně odpovídat na aktuální požadavky trhu práce.

„O běžné konzumaci a využívání Facebooku, Twitteru a jim podobných sítí k čistě osobním účelům toho studenti vědí velmi mnoho. Jen málokdo z nich ale tuší potenciál těchto sítí v marketingové komunikaci, ať už jde o propagaci sebe sama nebo projektů, firem či produktů. Není tajemstvím, že vysoké školy na vývoj pracovního trhu reagují velmi ospale,“ komentuje současnou situaci Fáborský.

Možnosti využití sociálních sítí k marketingovým účelům, ukazuje Fáborský na přednáškách a workshopech, na které si zve odborníky z oboru. Prvním přednášejícím specialistou bude marketér a výkonný ředitel v Chilli Business Solutions, Michael Smith Dragan, o své zkušenosti se se studenty dále podělí například PR specialista Roman Hřebecký.

Prvního SMS Workshopu se šestnáctého února zúčastnilo třináct studentů vysokých i středních škol (kapacita je 16).   Skupina dostala za úkol vytvořit během tří hodin marketingovou strategii pro fotbalový klub SK Sigma Olomouc. Navrhovala design stránek sociálních sítí (Facebooku, Twitteru, Google + a Linkedin), jejich obsah a způsob, jakým by se měly plnit, i to, jak přilákat nové fanoušky. Na konci workshopu skupina prezentovala své nápady tiskovému mluvčímu Sigmy Petru Pelíškovi a kameramanovi klubu Davidu Kapseovi. Z workshopu si účastníci odnesli pět stran postřehů a nápadů, které by šly zavést do praxe.

Praktického zaměření projektu JsmeMarketing si cení i ředitel Vědeckotechnického parku UP Jiří Herinek. „Velice nás zaujal jednak inovativní přístup k výuce postavený na know how expertů z oboru, jednak samotný fakt, že se JsmeMarketing nezaměřuje na přílišné teoretizování a studentům ukazuje, jak běžně chodí praxe, a dává jim přesné postupy,“ chválí způsob vedení projektu.

Zájemce ještě čekají tři přednášky a jeden workshop. Příští přednáška na téma “Sociální sítě, marketing a kariéra,” proběhne 28. února. V dalším workshopu, který se uskuteční 15. března budou zájemci tvořit „síťovou“ image Univerzity Palackého.  Informace o tom, jak se zapojit najdete na adrese www.jsmemarketing.cz