Hubneme s Akademikem: Břicho express

Kateřina Čajanková

Autor: Kateřina Čajanková
Datum

Letos jsem si řekla, že už konečně skoncuji s nadbytečnými kily, ať se příští léto nemusím stresovat před každou návštěvou bazénu. Ještě k tomu se blíží vánoční svátky a tradiční rodinné „přežíračky“. Takže jsem si řekla, že je čas se začít hýbat. A jelikož ve více lidech se to lépe táhne, chci vás nalákat na nějaký zajímavý sport či cvičení z programu Akademik Centra Univerzity Palackého.

Na začátku semestru jsem si pořídila roční permanentku od Akademik Centra, která dává možnost studentům a zaměstnancům univerzity, jít si zacvičit za hodně slušnou cenu. Můžete si při tom vybrat z pestré nabídky nejrůznějších druhů cvičení a sportů. V rámci mini seriálu se vám pokusím představit několik lekcí z tohoto pestrého spektra a začnu mou (ne)oblíbenou lekcí „Břicho express“ cvičitelky Ivy Ježíškové.

IMG_20151015_164352

Břicho express je posilovací hodina, zaměřená na břišní svalstvo. Pod vedením Ivy Ježíškové každý čtvrtek od 17 hodin v tělocvičně Envelopa zpevňují holky i kluci své svaly. Během lekce se využívá k cvičení vlastní váha těla, občas malé pomůcky jako jsou činky, gumy apod. Břicho express je sice jen jednou týdně, ale Iva potvrdila, že kdyby byl zájem, nebrání se rozšířit cvičební hodiny na více dnů v týdnu.

Hodina většinou začíná zahřívacími cviky, které zřejmě mají tělo připravit na bolest. Já kvůli nim však bolest zažívám už pět minut po zahájení. Moje nohy brečí a nechtějí dál a moje plíce nestíhají produkovat kyslík. Po skončení téhle zahřívací fáze už zpravidla nemůžu, chce se mi brečet a odejít domů, zachumlat se do peřiny, vzít si velkou Nutellu a už nikdy nevylézt ven. Jelikož chci kromě svalů, posílit také svou vůli, vydržím, snažím se popadnout dech a pokračovat. Po tomhle obvykle zabijáckém začátku to bývá ještě mnohem horší. Ono téměř 40 minut posilovat břicho není žádná procházka růžovým sadem, ještě pokud jsou vaše břišní svaly obalené vrstvičkou tuku a nějaký náznak svalů byste tam jen těžko hledali. Jelikož už chci konečně zjistit, jaké svaly se pod tou tukovou rouškou skrývají, přetrvám.

IMG_20151015_163953

Planky (velmi oblíbený cvik, tzv. prkno, kdy mě bolí všechno jen ne břicho), klasické sedy lehy, i různě upgradované sedy lehy, cviky na výdrž apod. Všechno to zní děsivě, a když to pak zkusíte na vlastní kůži, děsivé to taky je. Nicméně pro krásu se musí trpět. „Musí vás to bolet,“ říká cvičitelka Iva Ježíšková s oblibou. A je to pravda, pokud vás to nebolí, děláte něco špatně. Většinou to zjistím až na druhý den, kdy se často nemůžu ani smát a cítím svaly, o kterých jsem ani nevěděla, že je mám. Nicméně drží mě nad vodou to, že ten teror nebyl zbytečný a něco se s tím tělem děje. Inspiraci pro cvičení hledá Iva hlavně na Youtube, ale jelikož už má mnoho zkušeností s touto oblastí, cviky si různě upravuje a vytváří série tak, aby bylo cvičení co nejefektivnější.

IMG_20151015_163717

Iva Ježíšková je bývalá studentka českého jazyka se zaměřením na editorskou praxi, pracuje v rádiu UP Air, kde má svůj pořad „Ježíškovic Fitstyl“ a věnuje se zdravému životnímu stylu. „Zhruba před třemi až čtyřmi lety jsem se začala věnovat cvičení a zdravé stravě. Moje první klientka byla žena po porodu s dvěma císařskými řezy, potřebovali jsme spravit tu břišní stěnu, takže jsme cvičily jen bříško a řešily techniku. Byla to moje první specializace, věc, kterou jsem řešila dennodenně, proto zrovna břicho,“ komentuje svou motivaci začít se zaměřovat na partie břicha Iva a dodává: „A navíc je to mezi lidmi hodně oblíbené.“ A opravdu cvičení je velmi populární mezi lidmi, tělocvična je vždycky během lekce naplněna k prasknutí, skoro máte strach udělat větší krok, abyste někoho nezašlápli.

IMG_20151015_164023

Edit: V článku jsem samozřejmě hodně přeháněla a nechtěla vás odradit od tohoto cvičení. Hodina je určena pro úplné začátečníky, jako jsem například já. Ti budou možná časem ztrácet sílu ale důležité je vydržet a jít si za svým cílem. A hlavně mít motivaci. Zaručuji vám, že po cvičení se budete cítit skvěle a ještě budete mít dobrý pocit, že jste vydrželi a nevzdali jste to hned na začátku. A důležité je, příští týden se donutit a jít se potrápit znova. Přesto, že mě pak ještě týden bolí svaly, když se směji nebo když se jen zvedám z postele, věřím, že tohle mučení je k něčemu dobré a třeba se za rok blýsknu v nové postavě. 

Foto: Kateřina Čajanková


Štítky:

, , , , , ,