Brány minimalistického UPointu se otevřely

Eliška Vrbová

Autor: Eliška Vrbová
Datum

Univerzita Palackého oficiálně otevřela své informační centrum a univerzitní obchod v jednom a nazvala ho jednoduše – UPoint. Na Horním náměstí pod popisným číslem 12 si od tohoto čtvrtka mohou studenti, absolventi, uchazeči a sympatizanti univerzity zakoupit propagační a dárkové předměty, módní kolekci UniWearCity či knihy a publikace.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

„Doufáme, že do měsíce bude v barvách UP chodit celá univerzita a do roka celá republika,“ pronesl s trochou nadsázky při slavnostním otevření UPointu rektor Jaroslav Miller. Děkoval také prorektorovi Petru Bilíkovi a vedoucímu oddělení komunikace Radku Palaščákovi. „Já jsem si něco vymyslel a oni to zrealizovali,“ uvedl se smíchem. Hlavním cílem celého UPoint nápadu je vytvořit zázemí, ve kterém se studenti v každodenním shonu budou moci na chvíli zastavit na dobrou kávu, nahlédnout do některé z publikací, které centrum nabízí, a zároveň  být stále součástí univerzitního dění.

„V našem kraji se často nestává, že by velké cíle dosáhly realizace, o to více mě těší, že my jsme svého slibu dostáli a univerzitní obchod skutečně otevřeli,“ uvedl prorektor pro vnější vztahy Petr Bilík. Podobný obchod sice mají i další univerzity v republice, UPoint je ale výjimečný tím, že stojí v samém centru univerzitního města přímo na Horním náměstí.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sortiment obchodu byl všem, kteří sledují facebook UPOLu, již dopředu známý. Nejčastější otázky studentů však, celkem logicky, směřovaly na ceny produktů. Ty jsme se dozvěděli až přímo v obchodu a pro některé mohly být trochu nepříjemným překvapením. Studentskými cenami obchod rozhodně neoplývá, je to ale pochopitelné, protože vše, co se v UPointu prodává, je kvalitním zbožím od českých výrobců a i dle slov Petra Bilíka rozhodně nemá životnost běžných propagačních předmětů.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kdo se tedy chce hrdě procházet v univerzitní mikině, bude muset sáhnout trochu hlouběji do kapsy a doufat, že mu to mikina svojí kvalitou vrátí. Můžeme se ale zatím spokojit se stylovou plátěnou taškou za 65 korun nebo dřevěnou propiskou za 40. Pro počáteční nadšení z toho, že vlastníme něco s logem naší alma mater, to celkem stačí. A to, že jsou produkty skutečně vytvořené univerzitě přímo na míru, dokazuje i speciální čaj, který má v sobě univerzitně modrý prvek.

Design celého prostoru se nese v jednoduchosti a minimalismu stejně jako oblečení UniWearCity. Jednotlivé místnosti střídají světlé a tmavé barvy, šedou a bílou a nechybí samozřejmě „upolácká“ modrá. Při vstupu jsou na stěnách umístěny dvě mapy – jedna znázorňuje UPoint, abychom rychle našli to, co zrovna potřebujeme, a naproti vidíme rozmístění jednotlivých fakult po Olomouci. Zjistíme tak, že kolegové z FTK to mají do UPointu nejdál.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pokud jste tedy ještě do UPointu nestihli zavítat, rozhodně to v nejbližší době napravte. Nejenže vás čeká příjemná atmosféra a dobrá káva nebo müsli tyčinka, ale možná vás v obležení všech těch věcí nesoucích logo UP popadne určitá hrdost na to, v jakém městě studujete. I Helena si do své krabice určitě pořídí minimálně tužku.

Foto: Tomáš Odstrčil


Štítky:

, , , ,