Akademik: Válejte se na gymballech, ne na gauči

Autor: Pavlína Vítková
Datum

Při pohledu na rozvrh Akademiku již začínám chápat, že už nemám zrovna moc na výběr. Od října jsem totiž vystřídala tolik sportů, že to málem nedokážu ani spočítat. Volba tohoto týdne tak nebyla nikterak komplikovaná. Gymbally! Na těch jsem ještě nebyla.


V nezvykle dobré náladě mířím do tělocvičny. Mé kroky tentokrát směřují rovnou do nářaďovny, musím si přeci vybrat míč. Po vzoru ostatních ještě přibírám i činky a s obrovskou zvědavostí očekávám začátek lekce. „Bude kontrola míčů,“ velí trenérka Lenka Grácová a já už netrpělivě čekám, zda můj gymball schválí jako dostatečně nafouknutý, či nikoliv. „To je málo, vyměnit,“ dostává se mi okamžité rady, a tak jdu hledat nějakou vhodnější alternativu.

to

Po výměně náčiní už však začínáme. Z přehrávače zaznívají starší hitovky typu Michaela Jacksona či Tiny Turner. Co už, aspoň je to stylové. Úvod patří malému zahřátí, hopsáme vsedě a mírně se přitom protahujeme. Vzpomínám přitom, kterak jsem se jako dítě válela na podobné kouli, ta ale jako bonus měla i jakési držadlo a obrázek s krtečkem.

Pak ovšem přichází na řadu činky. Nutno dodat, že cviky s nimi nejsou náročné. Alespoň já tedy žádnou extrémní námahu nepociťuji. Co se samotných gymballů týče, sestava na nich také není obtížná. Slouží hlavně jako prostředek pro relaxaci, procvičení rovnováhy a skvělé protažení. Řada cviků se proto odehrává vleže na míči a my musíme balancovat, co to dá.

tak

Ležíme třeba na zádech s nohama zapřenýma o zem a protahujeme se rukama sepjatýma dozadu. Zkoušíme dokonce i něco jako sedy-lehy. Pokračujeme pak objímáním míče, kdy jej musíme stlačovat horními i dolními končetinami najednou. Následuje samozřejmě i koulení se na břiše, mění se přitom pozice nohou. Jednou je zvedáme nahoru nad tělo, podruhé je krčíme v kolenou. Všechno mi to přijde (s prominutím) na jedno brdo.

Tato lekce je tak ideální zejména pro ty z vás, kdo máte potřebu se odreagovat, protáhnout a úplně se přitom neodrovnat. Je to opravdu příjemně strávených šedesát minut a navíc uděláte něco pro své zdraví, že ano.


Štítky:

, , , , , ,