Akademik: Spalování kalorií při skákání panáka? I to je kardio trénink

Autor: Pavlína Vítková
Datum

I přes naprosté vyčerpání, nachlazení a zvyšující se stres jsem, jako vždy, i tento týden vyrazila vstříc novému sportovnímu dobrodružství. A protože už mi pomalu (ale jistě) dochází neotřelé a originální kurzy, zavítala jsem protentokrát na obyčejné kardio cvičení.


Trénink začíná už v 15 hodin, neočekávala jsem proto, že by na něm bylo příliš mnoho studentstva. Přeci jen jsou v tuto dobu ještě mnozí ve škole. Můžu ale směle prohlásit, že opak je pravdou. Na tuhle denní hodinu se nás v tělocvičně schází vážně dost. Kladně tak můžu ohodnotit třeba fakt, že se člověk ztrácí v davu a není tak tolik na očích. Nevýhodou pak ovšem je, že před hodinou nastává boj o karimatky. Pokud však jedinec přežije tuto krvelačnou vřavu a získá tak svou vysněnou (i když už časem poněkud sešlou a otrhanou) podložku, má vyhráno.

Cvičení samotné totiž není nikterak hardcore. Jak asi tušíte, záměrem kardia je hlavně udržovaní jisté ideální tepové frekvence, a tudíž i spalování kalorií. Lekce proto není cílená na zisk enormní svalové hmoty ani na jiné extrémní záležitosti. Připravte se tak na kopu poskakování, pobíhání na místě a podobné rychlé skopičiny.

Nenechte se ale jen tak lehce zmást! V rámci několika sérií se při tréninku postupně dostáváme i ke klasickým klikům, dřepům či sedům-lehům. Nic nového, že? Všechno ale probíhá tak nějak rychleji a svižněji než při jiných (mnou již popisovaných) lekcích z nabídky Akademiku. Ve výsledku se tak skoro nezastavujeme a v ohromném tempu střídáme jeden cvik za druhým.

Nostalgickou vzpomínku mi pak vyvolává třeba jízda na imaginárním kole, kterou všichni dobře známe už z mateřské školy. Ale uznávám, v pěti letech mi tyhle úkony nepřišly tak namáhavé. Co naplat, asi stárnu… Nechybí však ani řada dalších, originálnějších pohybů, jako třeba zvedání nohou ke stropu z pozice mostu nebo kmitání končetinami v leže na břiše. No když to shrnu, po hodině cítím v podstatě celé tělo, připadám si vyšťaveně a těším se do postele. Když pak přicházím na koleje, blaženě usedám na okraj postele a asi půl hodiny jen tupě zírám do prázdna. Co dodat?

Pokud chcete zhubnout, zpevnit celé tělo nebo třeba jen otestovat svou kondici, určitě neváhejte a kardio trénink vedený Veronikou Kozlovskou vyzkoušejte. Nebudete litovat.

Zdroj obrázků: Pixabay, Someecards.com

 

Štítky:

, , , , , ,