Akademik: Protáhněte se jako nikdy dřív

Autor: Pavlína Vítková
Datum

Tento týden se nesl ve znamení počínajícího stresu, zimy a boje s prokrastinací. Abych vás ale neochudila o každotýdenní porci sportovního tlachání, vyrazila jsem alespoň na lekci stretchingu.


V potemnělé tělocvičně se zcela automaticky a bez myšlení řítím pro cvičební podložku, tuším totiž, že lekce proběhne „při zemi“. Má očekávání se vmžiku naplňují. Po celou dobu se tak pohybujeme buď v sedu, nebo lehu. Cvičení je navíc doprovázené pomalou a uklidňující hudbou, tudíž ke konci už jsem trochu ospalá.

Samotná forma pohybové aktivity je však vcelku zábavná, působí totiž značně relaxačním dojmem. A i když je stretching známý hlavně jako prevence zranění, má i řadu dalších pozitiv. Za zmínku tak stojí třeba urychlování regenerace, pomoc při rehabilitaci, zvýšení efektivity svalové práce či zlepšení vnímání vlastního těla.

Navíc šetrně připravuje svaly na případnou zvýšenou zátěž, vyrovnává svalové dysbalance a dokonce i pomáhá odstranit únavu. Na naší lekci navíc finální část věnujeme jen dýchání, takže „aspekt relaxace“ je opravdu naplněn na 100 procent. Zkoušíme srovnat dech v leže, přičemž ruce pokládáme na břicho. Následně se choulíme do klubíčka a zasedáme do „turka“. U všech těchto poloh se přitom pečlivě soustředíme na plynulou a klidnou respiraci, která navíc pomáhá i při samotném protahování.

Nikdo ale nemusí překonávat své vlastní limity, natahujeme se proto vždy jen tam, kam nám to svaly a šlachy dovolí. Jako bonus si procvičujeme i klouby, a to zejména ramena a kotníky. Co dodat… zkrátka si protahujeme úplně všechno. Pozitivně působící lektorka pak navíc dodává hodině úplně novou dimenzi. Bonus v podobě odpočinku a uvolnění už ani nezmiňuju.

Zdroj obrázků: Someecards.com a Publicdomainpictures.net


Štítky:

, , , , ,