Akademik: Chcete se stát hadí ženou? Zkuste flexi

Autor: Pavlína Vítková
Datum

Tento týden byl poznamenán neočekávanými okolnostmi. V plánu jsem totiž měla lekci tabaty, ale bohužel se mi nepodařilo na ni dostat. Tělocvična byla naplněná k prasknutí, a tak jsem musela improvizovat. Jako náhradní řešení jsem tak zvolila flexi (neboli protahování). Nakonec se však ukázalo, že má volba rozhodně stála za to. Musím uznat, že jsem byla ze cvičení mile překvapena.


Řekněme si tedy, co všechno se vlastně pod pojmem flexi schovává. Začátek patří krátkému zahřátí, které se skládá především z několika variant poskoků. Mírně mi to taky připomíná starou dobrou atletickou abecedu, nebo alespoň její náznaky. Pak už však v rychlém sledu následuje samotné protahování.

Jako první lektorka zařazuje klasické prvky typu kroužení rameny, protahování krku či srovnávání lopatek. Následně se pozornost obrací k zádům, která si procvičujeme hned několika způsoby. Pár úkonů pochází i z jógy, identifikovat jsem dokázala například pozici kočky či kobry. Zkoušíme si i různé záklony, předklony i úklony do boku – páteř si tak protahujeme opravdu pečlivě.

Trénink pak obsahuje i řadu cviků vsedě, za zmínku stojí třeba sed snožmo, při kterém se člověk předklání a drží si kotníky. Další variantou pak je i sed roznožmo, kdy je cílem předklonit se tak, abychom se opírali o zem. Musím ale říct, že všechny tyto prvky jsou chápány dost individuálně a trenérka samotná nás během hodiny několikrát upozorňuje, že máme vše provádět s ohledem na naše vlastní dispozice.

Řada pozic pro mě pak je vcelku úsměvná, rozpomínám se při nich totiž na základní školu. Připomínám si tak po dlouhé době, co je to motýlek a jak se správně dělá most. Kdybych to tedy vše měla shrnout… Flexi mi vlastně připadá jako taková klasická, avšak hodinu trvající rozcvička. Oproti tělocviku ze základky a gymplu ji však doprovází i příjemné melodie relaxační hudby a šumění moře. Výhodou tréninku pak určitě je, že člověk odchází s dobrou náladou a naprosto nic ho nebolí. A navíc je podle mě flexi zajisté vhodné i jako doplněk jiných sportů, protože připraví tělo na větší zátěž.

Tip na závěr: Flexi je vhodné opravdu pro každého. Nemusíte mít obavy z náročnosti, stačí jen znát své limity a dispozice.


Štítky:

, , , ,